Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • O nas
    • Współpraca
    • Reklama
    • Kontakt
    Facebook X (Twitter) LinkedIn Pinterest RSS Instagram
    WodaPress
    Red Lychee - Koce i Pledy z Najlepszej Wełny i Kaszmiru
    • Woda & Wiedza
      • Historia
      • Woda & Zdrowie
      • Rodzaje wody butelkowanej
      • Gazowana vs niegazowana
      • Szkło vs plastik
    • Wiadomości
      • Rynek wody butelkowanej
      • Woda premium
      • Sektor HoReCa
      • Przegląd prasy
    • Rankingi
    • Analizy
    • Wody Świata
      • Polska
      • Europa
      • USA
      • Ameryka Południowa
      • Australia i Oceania
      • Azja
      • Krajami A-Z
        • Argentyna
      • Markami A-Z
    • Polecane
      • Miejsca
      • Wydarzenia
      • Produkty
    • Etykieta
      • Temperatura i lód
      • Szkło czy plastik
      • Serwowanie wody
      • Sztuka degustacji
      • Woda w biznesie
      • Water & Wine
    WodaPress
    Strona główna»Analizy»Żywiec Zdrój niekwestionowanym liderem na rynku wody

    Żywiec Zdrój niekwestionowanym liderem na rynku wody

    0
    By Wodapress on 11 lutego 2017 Analizy, Wiadomości

    Ponad połowa rynku wody butelkowanej w Polsce należy do grupy kilku największych graczy. Wśród nich miejsce lidera od lat zajmuje Żywiec Zdrój S.A. Niemal co trzecie opakowanie wody kupowane w Polsce to woda należąca do tej marki.

    www.koceo.pl - największy wybór koców, pledów i narzut w Polsce

    Mimo coraz silniejszej konkurencji i pojawienia się nowych graczy na rynku wody butelkowanej Żywiec Zdrój w ostatnim czasie umocnił swoją pozycję. Spółka już od lat znajduje się wśród najlepiej rozpoznawalnych marek wód butelkowanych w Polsce. Jak podaje Millward Brown w 2014 roku, aż 98 proc. użytkowników wód butelkowanych słyszało o tej marce. Blisko 80 proc. respondentów wymieniało ją spontanicznie jako markę, którą zna. Z kolei dla 33 proc. była to pierwsza marka wody, która przychodziła im do głowy.

    Lider jest tylko jeden

    Mimo upływu lat Żywiec Zdrój nie traci na popularności. Tegoroczna, trzynasta edycja rankingu najcenniejszych polskich marek dziennika Rzeczpospolita, po raz kolejny wyróżniła firmę jako najmocniejszą markę wód na rynku napojów bezalkoholowych.

    Żywiec Zdrój znalazł się również w ogólnym zestawieniu wszystkich najbardziej wartościowych marek w Polsce. Jak podaje firma niemal co trzecie opakowanie wody kupowane na polskim rynku to woda jej produkcji. Jako lider rynku i największa marka wodna, Żywiec Zdrój od lat zajmuje pierwsze miejsce wśród producentów wody butelkowanej w rankingu opracowywanym przez Rzeczpospolitą na podstawie wskaźników finansowych i opinii, którą marka cieszy się wśród konsumentów. Zgodnie z wynikami rankingu, Żywiec Zdrój znajduje wysoką, 10. pozycję w świadomości konsumentów wśród wszystkich polskich marek. Zdaniem firmy potwierdza to słuszny kierunek jaki obrała stawiając na edukację, ekologię i innowacje produktowe ułatwiające dokonywanie zdrowszych wyborów przy półce sklepowej.

    Ciągły rozwój

    Mimo ciągłych sukcesów Żywiec Zdrój nie osiada na laurach. Dostrzegając potencjał wciąż rosnącego rynku oraz czując na swych plecach oddech goniących ją konkurentów spółka inwestuje w dalszy rozwój, zwiększając swoje inwestycje.

    W kwietnia ubiegłego roku firma otworzyła kolejną rozlewnię. Warta 100 mln złotych inwestycja w gminie Radziechowy-Wieprz, to część strategii zakładającej zrównoważony rozwój firmy, w tym aktywne wspieranie regionu Żywieckiego, gdzie firma ma swoją siedzibę i które jest miejscem wydobycia wody. Nowy zakład rozlewniczy ma pozwolić firmie na zwiększenie produkcji i sprostanie oczekiwaniom wciąż rosnącego rynku wody butelkowanej w Polsce.

    Cisowianka zaraz za liderem

    Wśród liderów na polskim rynku wody butelkowanej od kilku lat znajduje się także Cisowianka. W zeszłorocznym rankingi Euromonitora firma zajęła drugie miejsce wśród najlepiej rozpoznawalnych marek wód butelkowanych w kraju. W tegorocznym rankingu rzeczpospolitej Cisowianka awansowała zaś na 3 miejsce w kategorii napojów bezalkoholowych. Jest to kolejny, po otrzymaniu ósmego z rzędu tytułu Superbrands, dowód na wzrastającą w ostatnim czasie siłę marki na krajowym rynku.

    ZL Nałęczów Zdrój znalazł się na liście 1000 najbardziej obiecujących przedsiębiorstw przygotowanej przez specjalistów Londyńskiej Giełdy.

    Firma ZL Nałęczów Zdrój oraz marka Cisowianka doceniana jest jednak nie tylko w Polsce. Woda zdobywa także popularność na rynku zagranicznym. W 2016 roku ZL znalazł się na liście 1000 najbardziej obiecujących przedsiębiorstw przygotowanej przez specjalistów Londyńskiej Giełdy. Podobnie ja Żywiec Zdrój ZL Nałęczów Zdrój stawia na rozwój. W 2017 r. firma zamierza inwestować w rozwiązania związane z ekologią i ochroną środowiska naturalnego. Rozwiązania, które mają być wdrożone w tym roku mają na celu między innymi oszczędność energii (m.in. poprzez odzysk ciepła z procesów technologicznych dla potrzeb ogrzewania pomieszczeń biurowych) oraz oszczędność wykorzystania wody w procesie przygotowania butelek do napełniania.

    Walka na rynku trwa

    Rynek wody mineralnej w Polsce jest wciąż bardzo rozdrobniony. Znajduje się na nim blisko 230 rozlewni. Wśród liderów rynku, poza Żywcem Zdrój i Cisowianką, znajdują się kolejno Nałęczowianka, Ustronianka i Kropla Beskidu (Euromonitor 2015 r.). Poza stałymi konkurentami, co roku pojawią się nowi, mniejsi gracze, którzy jako argumentu na swoje istnienie używają głównie niskiej ceny.

    Walka o klienta trwa. Trudno się temu dziwić, spożycie wody butelkowej w Polsce od kilku laty systematycznie rośnie. Wielkość rynku szacowana jest obecnie na poziomie 4 mld litrów rocznie przy wzroście o 13,6 proc. w roku 2015. Według prognoz w ciągu najbliższych kilku lat rynek ten może w dalszym ciągu rosnąć o minimum 3,5-4 proc. rocznie.

    Red Lychee - Koce i Pledy z Najlepszej Wełny i Kaszmiru
    Udostępnij: Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Related Posts

    Ryzyko niedoboru wody na ziemi

    Meksyk – królestwo wody butelkowanej

    Turniej Roland Garros – tenis, słońce i woda Perrier

    Skomentuj Anuluj

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    Rankingi

    Kraje o największym spożyciu wody butelkowanej na świecie

    Największe marki wody butelkowanej na świecie

    Najdroższe wody butelkowane świata

    TOP 10 producentów wody butelkowanej na świecie

    Najnowsze

    Red Lychee – najlepsze materiały i wyrafinowany design

    Ryzyko niedoboru wody na ziemi

    Meksyk – królestwo wody butelkowanej

    Turniej Roland Garros – tenis, słońce i woda Perrier

    www.koceo.pl - największy wybór koców, pledów i narzut w Polsce
    Popularne

    Red Lychee – najlepsze materiały i wyrafinowany design

    Turniej Roland Garros – tenis, słońce i woda Perrier

    Trentino – kraina gór, jezior i pysznej wody

    Skarb Niemiec zamknięty w butelce

    Red Lychee - Koce i Pledy z Najlepszej Wełny i Kaszmiru
    O PORTALU
    O PORTALU

    WodaPress.pl to portal informacyjny poświęcony szeroko pojętej branży wody butelkowanej. Dedykowany osobom nie tylko zawodowo związanymi z tą branżą. Więcej...

    Dołącz do naszego newslettera:

    Wprowadź swój adres e-mail, aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach.

    NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

    Red Lychee – najlepsze materiały i wyrafinowany design

    Ryzyko niedoboru wody na ziemi

    Meksyk – królestwo wody butelkowanej

    Tagi
    woda woda butelkowana wody świata woda mineralna analizy rodzaje wód badania #featured rynek wody butelkowanej na świecie zdrowie skład wody butelka świat nawadnianie wody butelkowane świata rynek napojów na świecie dieta woda niegazowana top 10 wody butelkowane polecane składniki wody
    © 2019 WodaPress - Wszelkie prawa zastrzeżone.
    • O nas
    • Współpraca
    • Reklama
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Ta strona używa technologii Cookies. Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich używanie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź Politykę prywatności.Rozumiem
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    SAVE & ACCEPT
    Go to mobile version