Żywiec Zdrój niekwestionowanym liderem na rynku wody

0

Ponad połowa rynku wody butelkowanej w Polsce należy do grupy kilku największych graczy. Wśród nich miejsce lidera od lat zajmuje Żywiec Zdrój S.A. Niemal co trzecie opakowanie wody kupowane w Polsce to woda należąca do tej marki.

www.koceo.pl - największy wybór koców, pledów i narzut w Polsce

Mimo coraz silniejszej konkurencji i pojawienia się nowych graczy na rynku wody butelkowanej Żywiec Zdrój w ostatnim czasie umocnił swoją pozycję. Spółka już od lat znajduje się wśród najlepiej rozpoznawalnych marek wód butelkowanych w Polsce. Jak podaje Millward Brown w 2014 roku, aż 98 proc. użytkowników wód butelkowanych słyszało o tej marce. Blisko 80 proc. respondentów wymieniało ją spontanicznie jako markę, którą zna. Z kolei dla 33 proc. była to pierwsza marka wody, która przychodziła im do głowy.

Lider jest tylko jeden

Mimo upływu lat Żywiec Zdrój nie traci na popularności. Tegoroczna, trzynasta edycja rankingu najcenniejszych polskich marek dziennika Rzeczpospolita, po raz kolejny wyróżniła firmę jako najmocniejszą markę wód na rynku napojów bezalkoholowych.

Żywiec Zdrój znalazł się również w ogólnym zestawieniu wszystkich najbardziej wartościowych marek w Polsce. Jak podaje firma niemal co trzecie opakowanie wody kupowane na polskim rynku to woda jej produkcji. Jako lider rynku i największa marka wodna, Żywiec Zdrój od lat zajmuje pierwsze miejsce wśród producentów wody butelkowanej w rankingu opracowywanym przez Rzeczpospolitą na podstawie wskaźników finansowych i opinii, którą marka cieszy się wśród konsumentów. Zgodnie z wynikami rankingu, Żywiec Zdrój znajduje wysoką, 10. pozycję w świadomości konsumentów wśród wszystkich polskich marek. Zdaniem firmy potwierdza to słuszny kierunek jaki obrała stawiając na edukację, ekologię i innowacje produktowe ułatwiające dokonywanie zdrowszych wyborów przy półce sklepowej.

Ciągły rozwój

Mimo ciągłych sukcesów Żywiec Zdrój nie osiada na laurach. Dostrzegając potencjał wciąż rosnącego rynku oraz czując na swych plecach oddech goniących ją konkurentów spółka inwestuje w dalszy rozwój, zwiększając swoje inwestycje.

W kwietnia ubiegłego roku firma otworzyła kolejną rozlewnię. Warta 100 mln złotych inwestycja w gminie Radziechowy-Wieprz, to część strategii zakładającej zrównoważony rozwój firmy, w tym aktywne wspieranie regionu Żywieckiego, gdzie firma ma swoją siedzibę i które jest miejscem wydobycia wody. Nowy zakład rozlewniczy ma pozwolić firmie na zwiększenie produkcji i sprostanie oczekiwaniom wciąż rosnącego rynku wody butelkowanej w Polsce.

Cisowianka zaraz za liderem

Wśród liderów na polskim rynku wody butelkowanej od kilku lat znajduje się także Cisowianka. W zeszłorocznym rankingi Euromonitora firma zajęła drugie miejsce wśród najlepiej rozpoznawalnych marek wód butelkowanych w kraju. W tegorocznym rankingu rzeczpospolitej Cisowianka awansowała zaś na 3 miejsce w kategorii napojów bezalkoholowych. Jest to kolejny, po otrzymaniu ósmego z rzędu tytułu Superbrands, dowód na wzrastającą w ostatnim czasie siłę marki na krajowym rynku.

ZL Nałęczów Zdrój znalazł się na liście 1000 najbardziej obiecujących przedsiębiorstw przygotowanej przez specjalistów Londyńskiej Giełdy.

Firma ZL Nałęczów Zdrój oraz marka Cisowianka doceniana jest jednak nie tylko w Polsce. Woda zdobywa także popularność na rynku zagranicznym. W 2016 roku ZL znalazł się na liście 1000 najbardziej obiecujących przedsiębiorstw przygotowanej przez specjalistów Londyńskiej Giełdy. Podobnie ja Żywiec Zdrój ZL Nałęczów Zdrój stawia na rozwój. W 2017 r. firma zamierza inwestować w rozwiązania związane z ekologią i ochroną środowiska naturalnego. Rozwiązania, które mają być wdrożone w tym roku mają na celu między innymi oszczędność energii (m.in. poprzez odzysk ciepła z procesów technologicznych dla potrzeb ogrzewania pomieszczeń biurowych) oraz oszczędność wykorzystania wody w procesie przygotowania butelek do napełniania.

Walka na rynku trwa

Rynek wody mineralnej w Polsce jest wciąż bardzo rozdrobniony. Znajduje się na nim blisko 230 rozlewni. Wśród liderów rynku, poza Żywcem Zdrój i Cisowianką, znajdują się kolejno Nałęczowianka, Ustronianka i Kropla Beskidu (Euromonitor 2015 r.). Poza stałymi konkurentami, co roku pojawią się nowi, mniejsi gracze, którzy jako argumentu na swoje istnienie używają głównie niskiej ceny.

Walka o klienta trwa. Trudno się temu dziwić, spożycie wody butelkowej w Polsce od kilku laty systematycznie rośnie. Wielkość rynku szacowana jest obecnie na poziomie 4 mld litrów rocznie przy wzroście o 13,6 proc. w roku 2015. Według prognoz w ciągu najbliższych kilku lat rynek ten może w dalszym ciągu rosnąć o minimum 3,5-4 proc. rocznie.

Red Lychee - Koce i Pledy z Najlepszej Wełny i Kaszmiru
Udostępnij:

Skomentuj

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.