Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • O nas
    • Współpraca
    • Reklama
    • Kontakt
    Facebook X (Twitter) LinkedIn Pinterest RSS Instagram
    WodaPress
    Red Lychee - Koce i Pledy z Najlepszej Wełny i Kaszmiru
    • Woda & Wiedza
      • Historia
      • Woda & Zdrowie
      • Rodzaje wody butelkowanej
      • Gazowana vs niegazowana
      • Szkło vs plastik
    • Wiadomości
      • Rynek wody butelkowanej
      • Woda premium
      • Sektor HoReCa
      • Przegląd prasy
    • Rankingi
    • Analizy
    • Wody Świata
      • Polska
      • Europa
      • USA
      • Ameryka Południowa
      • Australia i Oceania
      • Azja
      • Krajami A-Z
        • Argentyna
      • Markami A-Z
    • Polecane
      • Miejsca
      • Wydarzenia
      • Produkty
    • Etykieta
      • Temperatura i lód
      • Szkło czy plastik
      • Serwowanie wody
      • Sztuka degustacji
      • Woda w biznesie
      • Water & Wine
    WodaPress
    Strona główna»Analizy»Woda zdobywa polski rynek

    Woda zdobywa polski rynek

    0
    By Wodapress on 11 lutego 2017 Analizy, Wiadomości

    Spożycie wody butelkowanej w Polsce od kilku lat systematycznie rośnie. To dobra wiadomość dla całej branży. Szczególne, że według prognoz w ciągu najbliższych kilku lat rynek wód butelkowanych może w dalszym ciągu rosnąć o minimum 3,5-4 proc. rocznie.

    www.koceo.pl - największy wybór koców, pledów i narzut w Polsce

    Statystyczny Polak kupuje co roku około 180 l napojów bezalkoholowych. Jak wynika z raportu KPMG „Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce”, coraz więcej z nas ma swoje ulubione napoje, po które niezmiennie sięga od lat (58 proc.), zwracając przy tym uwagę na ich walory zdrowotne (52 proc.).

    Moda na zdrowy styl życia niewątpliwie sprzyja zwłaszcza rozwojowi rynku wody butelkowanej, która dominuje wśród napojów bezalkoholowych pod względem wolumenu sprzedaży. Na wodę butelkowaną Polacy wydają ponad 5 mld zł, kupując 3,5 mld l tego produktu w kanałach off- i on-trade.

    Zdaniem ekspertów z KPMG, w kolejnych latach tendencje wzrostowe w segmencie wody będą jeszcze silniejsze – szacuje się, że do 2020 r. wartość sprzedaży detalicznej wody butelkowanej w Polsce przekroczy poziom 6 mld zł.

    Pij na zdrowie

    Woda butelkowana podbija rynek m.in. dzięki coraz popularniejszej modzie wśród konsumentów na zdrowy tryb życia. Zdaniem ekspertów trendy prozdrowotne decydują o szybszym rozwoju niektórych kategorii – jak woda niegazowana, soki NFC, napoje izotoniczne – przy jednoczesnym osłabianiu sprzedaży innych grup produktów, np. napojów gazowanych typu cola czy niegazowanych napojów owocowych.

    Na wodę butelkowaną Polacy wydają ponad 5 mld zł, kupując 3,5 mld l tego produktu.

    Pomaga także coraz lepsza wiedza na temat zdrowego żywienia, korzyści płynących z odpowiedniego nawadniania organizmu oraz dostarczania mu odpowiednich składników odżywczych.

    Polacy coraz częściej czytają etykiety, aby wybrać zdrowy produkt. Jak podaje KPMG, aż połowa wszystkich konsumentów wyjątkowo ceni dobry skład produktów i wybiera napoje bez sztucznych dodatków, czyli takie, które uważa za zdrowe.

    Choć moda na picie wody rośnie, wyniki z badań TNS Polska przygotowanych na zlecenie Żywiec Zdrój, dowodzą, że Polacy pomimo zaleceń lekarzy w dalszym ciągu spożywają jej za mało.

    W sezonie i nie tylko

    Na wzrost sprzedaży wody wpływa także temperatura. Wysoki sezon w kategorii wody rozpoczyna się już w kwietniu, gdy temperatura powietrza przekracza 12-15 st. Celsjusza, i trwa do końca września. W tym czasie rośnie znaczenie wód gazowanych, gdyż są bardziej orzeźwiające, a także wariantów smakowych. Jak wskazują eksperci, konsumenci najchętniej kupują wodę w butelkach 1,5-litrowych.

    Według Hoop Polska 1,5-litrowe butelki wody stanowią ponad trzy czwarte wolumenu sprzedaży tej grupy produktowej. Wiosną i latem na znaczeniu zyskują jednak mniejsze, bardziej poręczne opakowania 0,33, 0,5 czy 0,7 l. Latem konsumenci częściej spędzają czas poza domem i chcą mieć wodę zawsze przy sobie.

    Żywiec Zdrój SA liderem na rynku

    Rynek wody mineralnej w Polsce jest bardzo rozdrobniony. Znajduje się na nim blisko 230 rozlewni wód mineralnych. Jednak ponad połowa rynku należy do grupy kilku największych graczy. Są wśród nich m.in. Danone Waters, właściciel firmy Żywiec Zdrój S.A., Nestle S.A., właściciel firmy Nałęczowianka Sp. z o.o., Nałęczów Zdrój, właściciel marki Cisowianka, Ustronianka Sp. z o.o. oraz Coca-Cola Company produkująca Kroplę Beskidu i PepsiCo z marką Krystaliczne Źródło.

    Jak podaje Euromonitor pierwsze miejsce na rynku wód butelkowanych w Polsce w 2015 roku należało do firmy Danone Waters, właściciela firmy Żywiec Zdrój SA. Tej ostatniej udało się w ostatnich latach umocnić pozycję lidera mimo coraz silniejszej konkurencji i pojawienia się nowych graczy na rynku. W dalszym ciągu jest najlepiej rozpoznawalną marką wśród wód butelkowanych. Jak wynika z badań Millward Brown przeprowadzonych w 2014 roku, aż 98 proc. użytkowników wód butelkowanych słyszało o marce Żywiec Zdrój. Blisko 80 proc. respondentów wymienia Żywiec Zdrój spontanicznie jako markę, którą zna. Z kolei dla 33 proc. jest to pierwsza marka, która przychodzi im do głowy.

    Żywiec Zdrój jest najlepiej rozpoznawalną marką wśród wód butelkowanych.

    W rankingu Euromonitora drugie miejsce na rynku należy do firmy ZL Nałęczów Zdrój (marka Cisowianka), na trzeciej pozycji jest Nestle SA (Nałęczowianka). Czwarte miejsce należy do Ustronianki, piąte zaś do Coca-Coli produkującej Kroplę Beskidu. Niestety Euromonitor nie podaje ani wartościowych, ani wolumenowych udziałów tych firm i marek w rynku.

    Wolimy butelkowaną niż z kranu

    Prognozowany dalszy wzrost wartości rynku wody butelkowanej nie dziwi biorąc pod uwagę niechęć Polaków do picia wody z kranu. Pomimo polepszenia się jakości tej ostatniej, dostępności domowych filtrów umożliwiających pozbycie się aromatu chloru oraz nieproporcjonalnie dużych różnic cenowych między wodą wodociągową a butelkowaną, Polacy niezmiennie wolą tą ostatnią. I pomimo, że kolejne badania ujawniają, iż wody butelkowane w Polsce charakteryzują się nikłą zawartością pierwiastków korzystnych dla zdrowia.

    Około 45 proc. spożywanej wody butelkowanej to „woda źródlana”, nie różniąca się od wody z kranu, a tylko 35 proc. spełnia wymagania prawne by kwalifikować ją, jako naturalną wodę mineralną. Jednak jak wynika z badania przeprowadzonego w 2015 roku przez TNS Polska na zlecenie Fundacji Sendzimira, spożycie wody z kranu budzi niepokój i bywa postrzegane negatywnie. 26 proc. respondentów uważa, że woda z kranu jest niesmaczna, a 25 proc., że niezdrowa. Z badania jednoznacznie wynika, że woda „w opakowaniach” ma obecnie dla respondentów przewagę nad wodą z kranu „bez opakowania”, głownie ze względu na jej dostępność i łatwość przenoszenia.

    Okazuje się, że interesującym dla respondentów rozwiązaniem byłby system zwrotnych butelek na wodę. Za takim rozwiązaniem opowiedziało się aż 67 proc. badanych. Jednocześnie respondenci podkreślają, że bardzo ważna w tym rozwiązaniu byłaby szeroka dostępność automatów na butelki zwrotne, które zwracałoby się za kaucją oraz wprowadzenie we wszystkich sklepach obowiązku przyjmowania wszystkich butelek zwrotnych.

    Red Lychee - Koce i Pledy z Najlepszej Wełny i Kaszmiru
    Udostępnij: Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Related Posts

    Ryzyko niedoboru wody na ziemi

    Meksyk – królestwo wody butelkowanej

    Turniej Roland Garros – tenis, słońce i woda Perrier

    Skomentuj Anuluj

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    Rankingi

    Kraje o największym spożyciu wody butelkowanej na świecie

    Największe marki wody butelkowanej na świecie

    Najdroższe wody butelkowane świata

    TOP 10 producentów wody butelkowanej na świecie

    Najnowsze

    Red Lychee – najlepsze materiały i wyrafinowany design

    Ryzyko niedoboru wody na ziemi

    Meksyk – królestwo wody butelkowanej

    Turniej Roland Garros – tenis, słońce i woda Perrier

    www.koceo.pl - największy wybór koców, pledów i narzut w Polsce
    Popularne

    Red Lychee – najlepsze materiały i wyrafinowany design

    Turniej Roland Garros – tenis, słońce i woda Perrier

    Trentino – kraina gór, jezior i pysznej wody

    Skarb Niemiec zamknięty w butelce

    Red Lychee - Koce i Pledy z Najlepszej Wełny i Kaszmiru
    O PORTALU
    O PORTALU

    WodaPress.pl to portal informacyjny poświęcony szeroko pojętej branży wody butelkowanej. Dedykowany osobom nie tylko zawodowo związanymi z tą branżą. Więcej...

    Dołącz do naszego newslettera:

    Wprowadź swój adres e-mail, aby otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach.

    NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

    Red Lychee – najlepsze materiały i wyrafinowany design

    Ryzyko niedoboru wody na ziemi

    Meksyk – królestwo wody butelkowanej

    Tagi
    woda woda butelkowana wody świata woda mineralna analizy rodzaje wód badania #featured rynek wody butelkowanej na świecie zdrowie skład wody butelka świat nawadnianie wody butelkowane świata rynek napojów na świecie dieta woda niegazowana top 10 wody butelkowane polecane składniki wody
    © 2019 WodaPress - Wszelkie prawa zastrzeżone.
    • O nas
    • Współpraca
    • Reklama
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Ta strona używa technologii Cookies. Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich używanie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź Politykę prywatności.Rozumiem
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    SAVE & ACCEPT
    Go to mobile version